piątek, 16 grudnia 2011

Playtesting and feedback - Jak komentować i recenzować gry?















16.12.2011
Nasze pierwsze gry powstały w zeszłym tygodniu. Ale czy są już gotowe?
Co się dzieje z grą kiedy wychodzi spod ręki twórcy?
Trafia do PLAYTESTERA, ten ją ocenia i odsyła z powrotem. Twórca wprowadza poprawki i znów poddaje grę testowi. Efekt finalny to wynik wielokrotnych powtórzeń sekwencji: test - ocena - poprawki. Proces ten nazywa się procesem ITERACJI.













ITERATION PROCESS
Gamemaker -> Game -> Playtester -> Feedback ->Gamemaker -> Fixing ...

Jak komentować i recenzować gry, żeby twórca mógł wprowadzić dobre poprawki?
Poniżej znajdziecie pytania, które pomogą wam w napisaniu dobrej recenzji.


REVIEW - Recenzja
What did you like about the game? - Co ci się podobało w grze?
What should the designer fix? Co jej twórca musi poprawić?
GAMEPLAY
Is what you do as a player interesting? Czy to co robi gracz w tej grze jest interesujące?
Was it fun or not fun? Czy granie w nią to była frajda, czy nuda?
STORY
How does the game tell a story? Czy i jaką gra opowiada historię?
Does the gameplay fit the story? Czy przebieg gry/czynności gracza pasują do tej historii?
VISUALS
Do the level design and the sprites' appearance fit the game's theme? Czy projekt level'u (poziomu) i wygląd sprajtów (hipków) pasuje do tematu/motywu gry?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz